Karstais forums
Aptauja

Latvijā 6% iedzīvotāji kā pārvietošanās līdzekli labprāt izmanto motociklu vai mopēdu

Tik daudz!?

Pedejie komentari
Registretiem lietotajiem

atcerēties
Lietotāja reģistrācija  Aizmirsi paroli?

Stiepiens "Rīga – Brisele"
5. daļa (nobeigums)

Ceturtā daļa

Teksts, foto: Vita Turuka
Datums: 07.01.2008.
Rubrika: Ceļojumi

Un tā – trešajā dienā, kad brauciena radītais rūciens galvā ir izārstēts, un darba lietas nokārtotas, tiek nolemts apskatīt dažas no jaukākajām Beļģijas vietām.

uz galeriju

Sēžamies uz moča – es pie ragiem, māsa aizmugurē, un laižam uz Beļģijas reģiona Valonijas galvaspilsētu Namūru (vienvārdaskot, tāda kā Rēzekne Latgalē). Namūra atrodas aptuveni 60 km uz dienvidaustrumiem no Briseles, kalnainā apvidū, Mēzas (Meusse) upes krastā.

Pilsētele brīnumjauka; ceļu līdz galvenajam apskates pobjektam – Namūras pilij - atrodam samērā viegli, un, protams, nofočējamies uz pils fona.

Uz pili ved jauks, stāvs celiņš, pie tam bez jebkādiem "ķieģeļiem" un maksas stāvvietām. Nopriecājamies, atstājam moci bezmaksas stāvvietā un dodamies pils izpētē.

Pēc pils jaukumu apskates, atgriežoties stāvvietā, ieraugām vairākus HD močus un čoperistus. Ar interesi aplūkojam numuru zīmes un sasveicināmies. Izrādās – šamējie ir no Francijas. Sarunai attīstoties, francūži cenšas mums izskaidrot ierašanās iemeslu – izrādās, ka Dinantē (Dinant) šovakar notiekot "HD.....mmmmmm..."- piemirsuši anglisko "party", fracūži mums skaidro, ka tur esot pasākums, kurā varot "eat" and "drink" and "dance"...un mēs saprotam – tur notiek HD tuss!

Nu ko, nosolāmies, ka ieradīsimies, nofotografējamies un dodamies tālāk – uz Dinantes pili un alām, vēlāk nolemjot iegriezties arī minētajā pasākumā.

Ceļš no Namūras līdz Dinantei ved dienvidu virzienā tieši gar Mēzes upi, un skati uz upi un klintīm, kas slejas tās krastos, ir brīnišķīgi.

Dinante ir vēl iespaidīgāka par Namūru. Ripinoties cauri pilsēta pa galveno ielu un meklējot norādi uz alām, pamanām vairākas norādes ar uzrakstu "HD party" un neierasti daudz visdažādākā veida un kalibra moču kursējam šurpu turpu.

Beidzot pamanām norādi uz "La Marveilleuse" alām. Nokļūstam visai savdabīgā sešu tūristu grupā, no kurām mēs abas laikam esam vissavdabīgākās, jo, ja divi no tūristiem ir beļģi – francūži, divi ir beļģi – flāmi, tad mēs abas esam no dīvainajām "Baltic states" un 99,9 % no teiktā saprotam tikai angliski. Tomēr alu gide tiek galā ar mums visiem, itin raiti izklāstot savu stāstāmo visās trijās valodās, pie tam vēl paspējot uzdot katram kādu jautājumu par alu tēmu attiecīgajā valodā, piemetinot, ka nākamajā gadā varbūt varēšot par alām stāstīt arī latviski.

Ja nu kādam interesē, par Dinanti un tās alām var atrast info šeit: http://www.opt.be/informations/tourist_attractions_dinant__dinant_grotto__la_merveilleuse__/en/V/17161.html

Pēc alu apskates nolemjam aplūkot arī Dinantes cietoksni. Honda tiek atstāta klints pakājē pie kafejnīcas, un augšā braucam ar vagoniņu.

HD ar blaķeni

Atgriežoties no cietokšņa, vēderi sāk izteikt savu viedokli, līdz ar to tiek nolemts pasūtīt kompleksās pusdienas turpat kafejnīcā uz krustojuma. Izrādās, ka lēmums ir bijis pat ļoti OK, jo pēc brīža sāk izskatīties, ka esam nokļuvuši teijātera skatītaju pirmajās rindā – tieši gar mūsu "dislokācijas" vietu notiek moču parāde. Tā nu mēs tur sēžam, "uzpildāmies" un aplūkojam garāmbraucējus. Moči – visdažādākie, arī ar "blaķenēm", un konstatējam, ka dominē tā saucamie ielinieki. Arī baiku daudz...Mums par pārsteigumu – ja jau HD tuss, kāds sakars tam visam ar baikiem?

...Pāris svarīgu "motobraucēju" piestāj blakus mūsu Hondai, aplūko numuru, iekafijo un dodas tālāk.

Pēc iestiprināšanās tiek nolemts aizlaist uz tusa vietu un apostīt gaisotni. Izrādās, ka tuss notiek upes krastā aptuveni 200 m platā joslā starp upi un dzelzceļu. Visai amizanti! Samaksājam ieeju (sorry, vairs īsti neatceros, cik).

Sēta upes krastā

Gar upes krastu uzsliets žogs, lai pēc iespējas apgrūtinātu pavairāk iesilušu baikeru un/vai viņu braucamrīku peldes iespējas Mozes upē. Dalībnieki, protams, visdažādāko veidu HD, un pa tām starpām arī kādas citas markas braucamie. Tomēr moču nav ne uz pusi tik daudz, cik redzējām parādes bracienā, tāpēc nolemjam, ka "plastmasniekiem" un "frīkiem" acīmredzot cits tuss citā vietā.

Turpat uzslietas teltis dažādu atribūtu tirdzniecībai un dzerstiņam. Nopērkam sev pa ķiršu alum, atlaižamies turpat zālienā un aplūkojam sabiedrību un tās izdarības, kas mats matā līdzīgas mūsu mo-tusu izdarībām. Pasākuma nagla ir kāda dāma, kas, ieraudzījusi mūsu mtociklu ar LV numuru, nospriedusi, ka MĒS esot ieradušās NO LV SPECIĀLI uz VIŅU HD tusiņu, un ir par to stāvā sajūsmā! Īpaši arī neko neiebilstam, vien ieminamies, ka apceļojam Beļģiju.

Pēc pāris stundu tusēšanas noškrobojamies, ka nekā cita, izņemot bankas kartes (tas ir, ne telts, ne guļammaisu), mums līdzi nav, pie tam man nākamjā dienā sešos no rīta jāsāk lidot uz Rīgu, nolemjam doties atpakaļ uz Briseli.

...Lidmašīnā Brisele – Rīga pavadu divas ar pusi STUNDAS. Tieši tikpat, cik maršrutā Rīga – Brisele ar motociklu – DIENAS...Bet ne jau laika mērvienībām ir nozīme. Nozīmīgs ir pavisam kas cits. Tās ir sajūtas, kas iemājo tevī, dodoties ceļā ar motociklu, un ir tik ļoti līdzīgas tām, ko atklāj Bruno Šulcs savā grāmatā "Udrīkstēšanās Būt Pašam Sev":

"LAIME, ko sapratīs vienīgi tas, kurš spēj pārlaist vienaldzīgu skatienu daudzo tūrisma firmu raibajai piedāvājumu virknei avīžu slejās, no kurām "izlec" tādas frāzes, kā "komfortabls autobuss", "pilna pansija", "zviedru galds", un, uzmetis plecos mugursomu, ļaujas brīvajiem vējiem"...

Šo sajūtu un aizraujošus motopiedzīvojumus sev un ikvienam motobraucējam novēlu jaunajā gadā!

Jun ;)

*****

Komentāri

jen @ 11:39 27.03.2016.

Hallo,
Ich schreibe diese Aussage, weil ich wirklich dankbar bin für das, was UniCredit Finance Unternehmen hat für mich und meine Familie. Als ich dachte, dass es keine

Hoffnung mehr gab, dieses Darlehen Unternehmen kam und meine Familie durch die Kreditvergabe uns am Leben wieder Darlehen zu einem sehr niedrigen Zinssatz von 2%

fühlen. Nun, ich habe gesucht für ein Darlehen meine Schulden für die letzten drei Monate zu begleichen, alles, was ich traf Scammed und nahm mein Geld, bis ich

endlich ein Gott gesandt Kreditgeber erfüllt. Ich hätte nie gedacht, dass es noch echte Darlehen Kreditgeber im Internet sind aber zu meiner größten Überraschung bekam

ich meinen Kredit ohne viel Zeit zu verschwenden. Also, wenn Sie da draußen für ein Darlehen jeder Menge suchen, würde ich Ihnen raten Mrs.Grate Elita über eine E-

Mail: (bankcredit@inbox.lv)
777 # Rom Bahnhof Straße, Italien Tel: 393512646127
Grüße,
Mr.Jenlan

sabiine @ 10:06 20.03.2008.
superiigas visas 5 daljas! ;)

Pievienot komentāru

bilde

* - lauciņi ar zvaigznīti jāaizpilda obligāti

Lietotāji Uzzīmē moci

Kurš vainīgs? Mūsu ceļi = krievu rulete!

Pirms apmēram 2-3 gadiem, personīgi es kā mūsu Latvijas autoceļu lietotājs, nesaskāros ar problēmu, kuru varētu klasificēt kā kritisks ceļu stāvoklis. Bet pāris gadi ir pagājuši un esmu kļuvis no B kategegorijas autobraucēja arī par A kategorijas transportlīdzekļa lietotāju.

Ceļojums uz Laimīgo zemi

Tāpat kā musulmaņi dodas svētceļojumā uz Meku, arī es nolēmu doties uz motociklu lielzemi - Vāciju.

Ekstrēmi Jūriņ prasa smalku moci (ekstrēmi)

Jūriņ’ prasa smalku moci

Viss sākās kādā skaistā rītā tieši pirms gada, – kā ideja pavizināties pa Vecāķu mežiem ar močiem – mēs ar Pēci entuziasma pilni devāmies "nēsāties", es pie ragiem savam BMW R1100 GS, Pēcis - Hondai CR500. Pateicu draudzenei, ka būšu pēc pāris stundām un sākām ceļu.

Silvestera Ropera tvaika motocikls

Silvesters Ropers (Sylvester H. Roper) savu otro tvaika motociklu uzbūvēja 1896. gadā, Masačūsetsā. Pirmo viņš bija uzbūvējis aptuveni par 30 gadiem agrāk, ko var aplūkot arī kādā no Amerikas muzejiem, bet otrais eksemplārs ir kāda kolekcionāra rokās.

Kino Long way Down

Long way down

Divi angļu aktieri Evans Makgregors (Ewan McGregor ) un Čārlijs Bormans (Charley Boorman) jau "piesituši roku", veidojot filmas Long Way Round un Race to Dakar, tāpēc dokumentālo seriālu veidotāji ķērušies pie nākošā projekta – Long way down. Šoreiz piedzīvotāju meklētāji dosies tālākā ceļojumā uz Āfrikas kontinentu.

Pasaules ātrākais Indiānis

Fanātiski cilvēki... Pie šīs grupas varētu pieskaitīt arī Herbertu Džeimsu Monro (Herbert James Munro aka Burt Munro), kurš savu dzīvi ir pilnībā ziedojis motocikiem.

Moči Enduroe - vidusceļš (moči)

Vispusīgais mocis - enduro

Enduro ir motosporta paveids. Angļu valodā vārds endure lieliski raksturos šī sporta būtību, jo sacensības parasti norisinās sarežģītās bezceļa trasēs, kurās motosportistiem ir jāsastopas ar dažādiem šķēršļiem, grūtībām un izaicinājumiem.

Trīsritenis – mocis vai rotaļlieta?

Visos ievērības cienīgos motociklistu salidojumos parasti ir sastopams vismaz viens traiks. Tomēr tie Latvijā nav plaši izplatīti, tāpēc šeit mēģināsim noskaidrot, kas ir traiks, kādas ir tā priekšrocības un kādi ir apsvērumi, izvēlēties šādu transporta līdzekli.

Intervijas Aleksejs Popovs (intervija)

Trīs kolekcionāra baudas

Senie motocikli, to restaurēšana un kolekcionāra dzīve mēdz būt diezgan svešas lietas pat rūdītiem motobraucējiem. Tāpēc, lai noskaidrotu šīs pasaules smalkumus, „Motožurnāls” devās pie Alekseja Popova.

Ainārs Vilciņš motosportā ar sirdi un dvēseli

Aizvadītais gads amatieru motokrosa cienītājiem sagādāja patīkamu pārsteigumu – Durka Racing čempionātu. Viens no galvenajiem organizatoriem ir Ainārs Vilciņš...

Drošība Divu moču avārija

Avarēt var arī divi moči

Kad Latvijā iestājas zaļā ziema, un šajā gadalaikā patrāpās arī dažas saulainas dienas, ielas sāk mudžēt no motocikliem. Tomēr ir vērojama bēdīga sakritība - jo vairāk motociklu, jo vairāk negadījumu. Paši bēdīgākie negadījumi ir, kad saduras divi motocikli!

Ko darīt, ja tevi pārsteidz suns

Vai vari iedomāties brīnišķīgu laiku: silts, viegls vējiņš, saule sāk rietēt, un tu sajūti tikko pļautas zāles smaržu. Atliek tikai braukt, kur acis rāda. Līdz brīdim, kad tev priekšā izskrien suns!

Sievietēm A klases iekarotāja

A klases iekarotāja

Motocikls nav vienkārši transportlīdzeklis,- par to pilnā mērā var pārliecināties vien tad, kad personiski saskaries ar tā varenību un šarmu. Līdz šim biju aktīva pasažiere un kaislīga atbalstītāja, nu esmu topošā braucēja jeb nenogurdināma mācekle.

Motobraucējas memuāri

Katram braucējam ir savs stāsts par to, kā viss sākās..., un katram motociklam, ar ko esi braucis, ir savs īpašais "story".

Remonts Akumulators

Akumulators ir motocikla sirds

Tā pukst pat tad, kad mocis guļ. Tāpēc, lai tas vienmēr būtu modrs, akumulatoru vajag arī aprūpēt.

Motorā - smiltis

Kā nu gadījās, kā ne - avarēju. Mocis uz sāna aizslīdēja vienā virzienā, es uz otra sāna - citā. Mocim dugas nebija, un cieta kreisais motora vāks,- tika nostrīķēts gar asfaltu un vēlāk gar ceļa nomali līdz caurumiem.